Jak pozycjonować sklep internetowy?

Pozycjonowanie sklepów w sieci jest procesem, który wymaga dużo czasu, wiedzy oraz cierpliwości danego klienta. Większe domy mediowe czy firmy marketingowe najczęściej budują swoje własne działy SEO, które mogą zajmować się pozycjonowaniem na pełen etat. Można ten proces zlecić również specjaliście, którego zadaniem będzie przygotowywanie raportów, analiz czy przekazywanie audytów. Jeśli jednak w budżecie nie jest przewidziana kwota na pozycjonowanie sklepu, można je przeprowadzić na własną rękę. Jak zatem to zrobić? Podpowiadamy.

Widok na fragment ekranu smartfona z ikonkami aplikacji Materiał partnera

Co jest kluczowe w przygotowaniu się do pozycjonowania sklepu internetowego?

Pierwszym krokiem, który warto podjąć przy pozycjonowaniu sklepu internetowego, jest przeprowadzenie analizy konkurencji. Jest to wymagane, ponieważ tylko dobre rozpoznanie sytuacji na rynku będzie nam w stanie przekazać odpowiednie informacje dotyczące dalszych działań. Warto jest również zorientować się, jak do tego procesu w e-commerce podchodzą inne osoby z branży. Dobrze jest sprawdzić, jakie rozwiązania są wdrażane, jak wygląda komunikacja z odbiorcami, a także jakie słowa kluczowe są stosowane. Ciekawym pomysłem jest poddawanie analizie sklepów, które widnieją na najwyższych pozycjach w rankingu popularnej wyszukiwarki. Te z największymi zasięgami zakładane są często na platformach, takich jak WooComerce, PrestaShop czy Shoper.

Jak wybrać odpowiednie słowa kluczowe do swojego sklepu internetowego?

Aby klienci, którzy będą zainteresowani asortymentem naszego sklepu mogli dotrzeć do naszej witryny, muszą mieć ułatwiony dostęp na konkretną stronę. W tym procesie wspomogą ją odpowiednio dobrane słowa kluczowe, które będą bezpośrednio powiązane z naszą działalnością. My jako właściciele najlepiej znamy swój biznes i możemy we właściwy sposób określić, co chcemy pozycjonować. Aby znaleźć najlepsze słowa kluczowe, warto kierować się kilkoma wskazówkami. Przede wszystkim dobrze jest zacząć od analizy stron konkurentów i wypisanie w tabeli wszystkich słów, które nas zainteresowały.

Następnym krokiem powinno być znalezienie odpowiednich narzędzi SEO, które wspomogą nas w analizie. Niektóre z nich sprawdzają sklepy pod kątem słów, na które są widoczne lub na te, które są ukryte. W dalszej kolejności warto skonsultować swoje pomysły ze specjalistą z zewnątrz. Nie jest to duży wydatek, a może być inwestycją w przyszłość naszego sklepu. Musimy pamiętać, że słowa kluczowe są jednym z ważniejszych aspektów procesu pozycjonowania, a ich niewłaściwe dopasowanie może dać efekt odwrotny do zamierzonego. Częstym błędem jest nasycenie treści frazami, które nie są zgodne z intencjami potencjalnych klientów. Przy dobrym doborze słów często wystarczy zaledwie pół roku, aby zbudować odpowiedni ruch na stronie. Wraz z rosnącą liczbą użytkowników wzrastają także szanse na to, że będą oni naszymi klientami w przyszłości.

Artykuł powstał przy współpracy z: https://widoczni.com/

Komentarze

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!

Zaloguj się