Jak można stuningować układ wydechowy auta?

Układ wydechowy samochodu można modyfikować na wiele sposobów. Niektóre zmiany wprowadzane są wyłącznie w celu uzyskania określonych efektów wizualnych bądź akustycznych, inne mają poprawić osiągi auta. Bez względu na zakres modyfikacji, tuning wydechu nie jest łatwy, dlatego jego przeprowadzenie najlepiej zlecić fachowcom.

Modyfikacje optyczne i dźwiękowe

Osoby zainteresowane tuningiem układu wydechowego najczęściej decydują się na montaż nowej końcówki. Tego rodzaju modyfikacja jest stosunkowo łatwa i tania. Do dyspozycji klientów są nakładki, rury montażowe oraz końcówki pojedyncze lub podwójne. Nakładki mocuje się za pomocą śruby przykręcanej do rury wylotowej tłumika. Rury montażowe wspawuje się bezpośrednio do denka tłumika, a do zamontowania pojedynczych lub podwójnych końcówek można użyć obejm. Do wytworzenia tego rodzaju elementów wykorzystuje się najczęściej atestowaną stal nierdzewną. Wprowadzenie takich modyfikacji poprawia wygląd i brzmienie auta, lecz nie wpływa zwykle na jego osiągi. Na ten temat wiele wiadomości można znaleźć na portalu Tunigster.

Montaż sportowego układu wydechowego

Aby samochód zyskał większą moc, niezbędne jest przeprowadzenie poważniejszych zmian w układzie wydechowym. Tuning najlepiej rozpocząć od kolektora. Ten, który jest standardowo montowany w pojazdach, wykonany jest najczęściej z żeliwa o porowatej strukturze. Montaż stalowego elementu o wypolerowanym wnętrzu ułatwia przepływ spalin, co wpływa na zwiększenie mocy silnika. Dobrym rozwiązaniem jest również montaż sportowego tłumika. Przyjmuje się, że tego rodzaju modyfikacja może poprawić dynamikę auta o 3-5 procent. Przy wymianie tłumika, warto także pomyśleć o założeniu sportowego filtra paliwa. Dzięki niemu poprawie ulegnie kultura pracy silnika i zmniejszy się zużycie paliwa. Przy wprowadzaniu zmian w układzie wydechowym należy pamiętać, by montowane elementy dostosowywać do rodzaju i pojemności silnika. Przykładowo zbyt krótki wydech lub zbyt duża jego średnica mogą sprawić, że efekt będzie inny od oczekiwań i zamiast zwiększenia mocy jednostki napędowej nastąpi jej spadek.

 

Artykuł sponsorowany

Komentarze

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!

Zaloguj się